Monday, December 26, 2011

Setahun Bersama. . ALHAMDULLILAH

26/12/2010 - 26/12/2011 


aku ingin kau tahu
cinta aku satu ,
Tercipta buat dirimu, 

Hanya . . 

Untuk Kamu . . 





*
*
*
*



firstime kite bergambar. . awk cube nk amek gambar sy :) 






berlari2 sy xnk hehe 


tp bile sy nk amek gmbr awk


 lak awk yg malu2 :D




sy ingat lg awk ckp . .
 awk bli kamera tu utk amek  gmbr sy *terharu :( 
trime kasih syg . . :D


tgok da xmalu sgt hehe ^_^ 


perjalanan paling "jauh" 
kite mule2 melangkah PORT  DICKSON *mcm luar negara lak :)
dan kite pernah ke Melaka sempena Hari Jadi sy hehe 


tgok awk malu heehe :) muah muah 


bhgia tgok awk tersenyum :)

TaPi . . . .

xsampai beberapa bulan bersama 
sy terpaksa "tinggalkan" awk utk sementara waktu . . 



 sy tau awk sedih+sunyi tanpa sy, 
siannye kt awk  :( maafkn sy  . .


nmpk kesedihan diwajah awk :(
mase mule2 sy nk pergi . . 

sekali lg maafkan sy syg :(



"kau jaga selalu hatimu
saat jauh dariku tunggu aku kembali"

sekarang . . .

sy da blik syg 
sy akan sentiasa dengan awk . .
awk xkan sedih lg syg . .

^_^ V
bukti nya sy praktikal kt kolej awk (ASWARA) 
tiap2 hari kite jumpe . .:) 
indahnya hari sy hee . . 
rumah kite pon dekat2 je  haa. . 


alhamdulilah :)


hari ni 26/12/2011 kite masih bersama. .



nie gmbr kite mase sambut setahun kite bersana :)


kite g tgok wyg . . 


"SUATU MALAM KUBUR BERASAP"


kelakar cite uh dan happy dpt bersama ngn awk . .



ingat x syg ,
mse uh awk nk mkn tp xsempat . .
so sy ajak awk mkn Auntie Anne  . .:)
pun xsempat gak sebab ramai, kite bgkus then bwk msuk paggung hehe


"ku mencintaimu selalu
menyayangimu sampai akhir menutup mata" . .



"kau mampu membuatku tersenyum
dan kau bisa membuat nafasku lebih berarti"



"Kasih aku hanyalah untukmu
Tiada lain dalam diriku
Takkan berubah
walau dipisah laut biru


Cinta aku hanyalah untukmu
Tak pernah goyah, tak pernah jemu
Takkan terpadam dalam hatiku
Ia milikmu, percayalah. . "
(ost ombak rindu - adira) 




ya Allah . .
aku berdoa untuk seorang lelaki 
yang akan menjadi sebahagian dari hidupku ,
seseorang yg mencintaiMu lebih dari segala sesuatu,
seorang lelaki yg akan meletakkan aku pada posisi kedua di hatinya selain Engkau,
seorang lelaki yg hidup bukn utk drinya tetapi utk Engkau,
wajah tampan dan daya tarikan tidakla penting 
yg penting adalah sebuah hati yg sgguh mencintai dan dekat dgn Engkau,
dan berusaha menjadikan sifat2 Mu ada pada diri nya,
dan ia haruslah mengetahui bg siapa dan utk apa ia hdup shgga hdupnya tdklah sia2,
seseorang yg memiliki hati yg bijak, tdk hnya otak cerdas,
seorang lelaki yg tidak hnya mencintaiku tp juga menghormatiku
seorang lelaki yg tdk hnya memuja ku tetapi juga dapat menasihatiku ketika aku melakukan kesalahan,
seseorang yg mencintaiku bkn kerana kecantikkan ku tp kerana hatiku,
seorang lelaki yg dpt mnjadi sahabat terbaikku dalam setiap waktu dan situasi, 
seorang lelaki yg dpt membuatku merasa sebgai seorang wanita ketika aku disisinya,

Ya Allah 
aku tdk meminta seseorang yg sempurna namun aku meminta seseorang yg tdk sempurna,
sehingga aku dpt membuatnya sempurna di mata Mu,
seorang lelaki yg memerlukan sokonganku sbgai peneguhnya,
seorang lelaki yg memerlukan doaku utk kehidupannya,
seorang lelaki yg memerlukan senyum ku utk mengatasi kesedihannya,
seorang lelaki yg memerlukan diriku utk mmbuat hidupnya menjadi sempurna,

Ya Allah 
aku juga meminta,
jadikanlah aku wanita yg dapat membuatnya bangga,
berikanlah aku hati yg sungguh mencintai-Mu sehingga aku dapat mencintainya dengan sekadar cintaku,
berikan aku sifat lembut sehingga kecantikkan dtg dari Mu,
Berikan aku tgn sehingga aku selalu mampu berdoa utknya,
berikan aku penglihatan sehingga aku dpt melihat 
byk hal baik dan bukan hal buruk dlm dirinya,
berikanlah aku lisan yg penuh dgn kata-kata bijaksana,
mampu memberikan semangat serta menyokongnya setiap saat dan tersenyum utk dirinya setiap pagi,
dan bilamana akhirnya kami akan bertemu, aku berharap kami berdua dapat menyatakan

"betapa Maha Besarnya Engkau karena telah memberikan kepada ku pasangan yg dpt membuat hidupku menjadi sempurna"

Amin Ya Rabbal Alamin .. :)





LotSofLoVe CIk Mie ^_^ V







cikmiesygmeme

Happy Anniversary Sayang :D



syg ????

dgr x sy panggil ney ??? hehehe

tgok kek uh . .  :) da setahun da kite  bercinta2 dan bersyg2 kn :D

trime kasih syg atas segalanya . . 

alhamdulilah hubungan kite still berkekalan smpai sekarang . .

dgn restu kluarga sy n kluarga awk . . heee ^_^ 

mudah-mudahan berkekalan ye syg . .

xsangka awk akan adiahkan ayat yang sgt puitis haha 

sweet nye awk :P 


tgok sy xtau nk jwb pe , haa 
yela xprepare pape pon haha
 maaf ye syg :* 
pape pon sy terharu muah muah :D

speechless kt sini so bye iloveusomuch syg . . 

AZMIR BIN ZIN ^_^ 


nnt kn esok punye cerita hehe 

ehem2 p/s: pada yg geli tgok post ney sy x HERAN :D 
geli uh tanda jeles haha 


lotSofLove Cik MIe ^_^ V




cikmiesygmeme

Saturday, November 12, 2011

I'm not finished loving you ^_^ ILOVEUSOMUCH



You learn to like someone when you find out what makes them laugh, but you can never truly love someone until you find out what makes them cry. .







lotSofloVe Cik MIe ^_^ V


cikmiesygmeme

Wednesday, November 2, 2011

akhirnya :D dan Debaran nye :/




akhirnyer sy memilikinye :D trima kasih Nenek :) 

*
*
*
*
*

syg jgn jeles2 muah muah xsabar nk g cri case doraemon smlm cri2 

tbe2 de untuk iPhone 3gs so pe lg tercinta grab n byar grrr , 

lau x da g digital mall cari tp ujan nek mto lak ,

 insyallah lau arini berkesempatan cri tuk iPhone 4 lak :) 

dan 

debaran nyer , 

surat KPTM pon da smpai EXAM result this friday 


huh! 

sumpah takot , 

dlm aty tuhan je tau xberenti2 berdoa supaya LULUS hoho 

amin amin ya rabbal alamin :) 

tahniah kepada tercinta yg berjuang diterenganu bermain gamelan hehe 

walaupun xmenang juara tp dapat gak untuk pemenang khas juri :) 

myb tuan rumah ber gamelan SGT bagus tu menang sabar ye , hehe len kali cube lg :D 

adiah kongsi ye hahaha thanx tuk kopok lekor, asam2 wane wani yg sy pesan uh hehe

 loveusyg muah muah ;P


lotSoflove Cik Mie ^_^ V 


cikmiesygmeme

Monday, October 31, 2011

when people ask me , 
whats the best thing about U , 
I say nothing, 
BECAUSE 
I don't want Them to fall in love with U too :D



lotSoflove Cik Mie ^_^V


cikmiesygmeme

Tuesday, October 25, 2011

ciri - ciri org menyintai kamu :D


Dalam kehidupan, kamu tidak sedar apa yang dilakukan oleh seseorang terhadap diri kamu merupakan satu petanda yang dia mencintai kamu. Dia tidak ingin kamu tahu secara terus daripada mulut dia tetapi dia menunjukkannya melalui perbuatan. Berikut merupakan senarai ciri-ciri yang dilakukan oleh seseorang yang menunjukkan bahawa dia mencintai kamu.. untuk pedoman bersama :)




-Orang yang mencintai kamu tidak pernah mampu memberikan alasan kenapa dia mencintai kamu. Yang dia tahu di hati dan matanya hanya ada kamu satu-satunya.

-Walaupun kamu sudah memiliki teman istimewa atau kekasih, dia tidak perduli! Baginya yang penting kamu bahagia dan kamu tetap menjadi impiannya.
-Orang yang mencintai kamu selalu menerima kamu apa adanya, di hati dan matanya kamu selalu yang tercantik walaupun mungkin kamu merasa berat badan kamu sudah bertambah.

-Orang yang mencintai kamu selalu ingin tahu tentang apa saja yang kamu lalui sepanjang hari ini, dia ingin tahu kegiatan kamu.
-Orang yang mencintai kamu akan mengirimkan SMS seperti 'selamat pagi', 'selamat hari minggu', 'selamat tidur', 'take care', dan lain-lain lagi, walaupun kamu tidak membalas SMS nya, kerana dengan kiriman SMS itu lah dia menyatakan cintanya, menyatakan dalam cara yang berbeza, bukan "aku CINTA padamu", tapi berselindung ayat selain kata cinta itu.

-Jika kamu menyambut hari jadi dan kamu tidak mengundangnya ke majlis yang kamu adakan, setidak-tidaknya dia akan menelefon untuk mengucapkan selamat atau mengirim SMS.
-Orang yang mencintai kamu akan selalu mengingat setiap kejadian yang dia lalui bersama kamu, bahkan mungkin kejadian yang kamu sendiri sudah melupakannya, kerana saat itu ialah sesuatu yang berharga untuknya. dan saat itu, matanya pasti berkaca. kerana saat bersamamu itu tidak boleh berulang selalu.

-Orang yang mencintai kamu selalu mengingati setiap kata-kata yang kamu ucapkan, bahkan mungkin kata-kata yang kamu sendiri lupa pernah mengungkapkannya. Kerana dia menyematkan kata-katamu di hatinya, berapa banyak kata-kata penuh harapan yang kau tuturkan padanya, dan akhirnya kau musnahkan? Pasti kau lupa, tetapi bukan orang yang mencintai kamu.
-Orang yang mencintai kamu akan belajar menggemari lagu-lagu kegemaran kamu, bahkan mungkin meminjam CD milik kamu, kerana dia ingin tahu apa kegemaran kamu - kesukaan kamu kesukaannya juga, walaupun sukar meminati kesukaan kamu, tapi akhirnya dia berjaya.

-Kalau kali terakhir kalian bertemu kamu mungkin sedang selesema, atau batuk-batuk, dia akan sentiasa mengirim SMS atau menelefon untuk bertanya keadaan kamu - kerana dia bimbangkan tentang kamu, peduli tentang kamu.
-Jika kamu mengatakan akan menghadapi ujian, dia akan menanyakan bila ujian itu berlangsung, dan saat harinya tiba dia akan mengirimkan SMS 'good luck' untuk memberi semangat kepada kamu.

-Orang yang mencintai kamu akan memberikan suatu barang miliknya yang mungkin buat kamu itu ialah sesuatu yang biasa, tetapi baginya barang itu sangat istimewa.
-Orang yang mencintai kamu akan terdiam sesaat, ketika sedang bercakap di telefon dengan kamu, sehingga kamu menjadi bingung. Sebenarnya saat itu dia merasa sangat gugup kerana kamu telah menggegarkan dunianya.

-Orang yang mencintai kamu selalu ingin berada di dekat kamu dan ingin menghabiskan hari-harinya hanya dengan kamu.
-Jika suatu saat kamu harus pindah ke daerah lain, dia akan sentiasa memberikan nasihat agar kamu waspada dengan persekitaran yang boleh membawa pengaruh buruk kepada kamu dan jauh.
Dihatinya dia benar-benar takut kehilangan kamu, pernah dengar 'jauh dimata, dekat dihati?'
-Orang yang mencintai kamu bertindak lebih seperti saudara daripada seperti seorang kekasih.

-Orang yang mencintai kamu sering melakukan hal-hal yang SENGAL seperti menelefon kamu 100 kali dalam masa sehari. Atau mengejutkan kamu di tengah malam dengan mengirim SMS. Sebenarnya ketika itu dia sedang memikirkan kamu.
-Orang yang mencintai kamu kadang-kadang merindukan kamu dan melakukan hal-hal yang membuat kamu pening kepala. Namun ketika kamu mengatakan tindakannya itu membuat kamu terganggu dia akan minta maaf dan tak akan melakukannya lagi.

-Jika kamu memintanya untuk mengajarimu sesuatu maka ia akan mengajarimu dengan sabar walaupun kamu mungkin orang yang terbodoh di dunia! Bahkan dia begitu gembira kerana dapat membantu kamu. Dia tidak pernah mengelak dari menunaikan permintaan kamu walau sesukar mana permintaan mu.
-Kalau kamu melihat handphone-nya maka nama kamu akan menghiasi sebahagian besar INBOX-nya. Dia masih menyimpan SMS-SMS dari kamu walaupun ia kamu kirim berbulan-bulan atau bertahun-tahun yang lalu. Dia juga menyimpan surat-surat kamu di tempat khas dan segala pemberian kamu menjadi benda-benda berharga buatnya.

-Dan jika kamu cuba menjauhkan diri daripadanya atau memberi reaksi menolaknya, dia akan menyedarinya dan menghilang dari kehidupan kamu, walaupun hal itu membunuh hatinya.
-Jika suatu saat kamu merindukannya dan ingin memberinya kesempatan dia akan ada menunggu kamu kerana sebenarnya dia tak pernah mencari orang lain, dia sentiasa menunggu kamu.

-Orang yang begitu mencintaimu, tidak pernah memaksa kamu memberinya sebab dan alasan, walaupun hatinya meronta ingin mengetahui, kerana dia tidak mahu kamu terbeban dengan karenahnya. Saat kau pinta dia berlalu, dia pergi tanpa menyalahkan kamu, kerana dia benar-benar mengerti apa itu cinta.

"Pernah adakah orang yang berbuat seperti di atas kepada kamu? Jika ada, jangan pernah mensia-siakan orang tersebut... Kamu akan menyesal melakukannya!"

lotSofLOve Cik Mie ^_^ V

cikmiesygmeme

Thursday, October 6, 2011

Darjat Seorang Isteri :)



1. Isteri Siddiqin
Isteri yang tidak akan meminta apa-apa dari suaminya sekalipun yang perlu (dharuri). Apa yang disediakan suaminya, dia terima dengan penuh malu dan bersyukur. Kalau ada, adalah. Kalau tidak ada, dia bersabar. Tapi meminta tidak. Apatah lagi yang tidak perlu, kalau diberi pun dia tolak bahkan adakalanya yang perlu pun dia tolak dengan baik, dia lebih suka menolong suaminya. Itulah golongan yang bersifat orang yang Siddiqin. Golongan ini payah hendak dicari terutama di akhir zaman ini, macam hendak mencari belerang merah atau gagak putih. Ini adalah perempuan luar biasa.

2. Isteri Muqarrobin
Isteri yang tidak meminta dari suaminya kecuali yang perlu sahaja. Yang tidak perlu dia tidak akan memintanya bahkan kalau suaminya memberi yang tidak perlu dia tolak dengan baik. Tapi kalau yang diperlukan pun tidak ada, dia tetap sabar. Namaun dia tidak akan mendesak suaminya. Dia tetap bersabar dengan keadaan itu. Itulah golongan Muqarrobin. Golongan ini juga susah hendak dicari di zaman kebendaan ini, di zaman orang memburu dunia, di zaman orang memandang dunia adalah segala-galanya.

3. Isteri Solehin
Isteri yang meminta kepada suaminya yang perlu dan juga sekali-sekala meminta juga yang tidak perlu seperti ingin sedikit kehidupan yang selesa sama ada dari segi makan minum, tempat tinggal, kenderaan. Namun kalau suaminya tidak memberi, dia tetap sabar dan tidak pula menjadi masalah. Itulah dia golongan orang yang soleh.

4. Isteri Fasik
Isteri yang selalu sahaja meminta-minta bukan sahaja yang perlu, yang tidak perlu pun dia suka meminta-minta juga. Kalau diberi pun tidak pernah puas-puas, tidak pernah rasa cukup, sudah mewah pun tidak rasa cukup. Kalau tidak diberi menjadi masalah, dia merungut-rungut, marah-marah, sakit hati, merajuk hingga menjadi masalah dalam rumah tangga. Inilah dia golongan yang fasik. Isteri ini selalu sahaja derhaka dengan suami, apatah lagi dengan Tuhan.


Semoga Allah menyatukan hati-hati kita, menjadikan kita saling mencintai karena Dia; sebagaimana dalam hadits yang diriwayatkan oleh Tirmidzi Rasululllah saw bersabda:

"Di sekitar Arsy ada menara-menara dari cahaya. Di dalamnya ada orang-orang yang pakaiannya dari cahaya dan wajah-wajah mereka bercahaya. Mereka bukan para nabi atau syuhada'. Para nabi dan syuhada' iri kepada mereka. Ketika ditanya para shahabat, Rasulullah menjawab, "Mereka adalah orang-orang yang saling mencintai karena Allah, saling bersahabat kerana Allah dan saling kunjung mengunjungi kerana Allah..



LOtSofLove CiK MIe ^_^ V

cikmiesygmeme

Monday, September 26, 2011


I LOVE U are words just three,
which mean so much on our ANNIVERSARY.
so this is what i want to say,
live in my heart n there 4 ever stay!


lotSofLove Cik Mie ^_^ V




cikmiesygmeme

Friday, September 23, 2011

rindukan awk syg :'(


Hari yg Ketiga ditinggalkan :( sedih gile selalu nyer ade mesej , 

ade kol dri awk tp sejak beberapa arini xda , sumpah sedih . . 

lau berbunyi pon anset hnye mesej dari MA n kol dari NENEK & MA je. 
hurmmm. . xpe sabar je , awk blik cepat sy tggu syg . . :( 

td MA kol tnyer . . 

"Meme de KOL ?" hurmmm sedih nyer nk jwb , da tentu xde hue . . -_______________-

xpe la sy tggu kt cini :) 

IMISSUSYG :P 

ILOVEU & INEEDU ^_____^





lotSofLOve CiK MiE ^_^ V

cikmiesygmeme

Thursday, September 22, 2011

Sahabat sejati itu satu anugerah yg indah








cikmiesygmeme

terima kasih syg :)



pagi td cik mie tergerak aty nk on9 hue , semalam mimpi dye , 

mesti rinduuu sgt huhu tu terbawak2 dlm mimpi :( 

nk ngesss jee , hurmmm tgok2 fb dye de antr post . . 

^_^ 

*
*
*
ney haaaa 



sy rinduuu awk syggg :(( 

cepat blik yee ~ -______-

"Bila kau pergi jauh ingatlah aku
Bila ku di sampingmu peluk tubuhku
Bila kau rindu aku panggil namaku
Ku datang menemuimu"

dgr lagu kat blog sy ney nnt ye untuk awk 

pelengkap hidup sy :) 

terima kasih syg :) sy da tgokk pic2 awk kt album kwn2 awk mase awk kat jakarta :) 

terima kasih sebab cincin uh tersarung kat jari manis awk ,

sy ingat x pakai hehe love so much manje :D


LotSofLove CIk Mie ^_^ V


cikmiesygmeme

Tuesday, September 20, 2011

selamat jalan syg :)

mlm td jnji nk kjot dye bgun sebab dye nk g Jakarta da , syg nyer dye yg kjot sy hahaha :D *maap syg sy mkn ubat selesema smpai xlarat nk bgun hoho  . . 

dgn mesej : 

dialah dihati : ma ? pa da bgun tido da pa g mndy dulu ye syg iloveuma . .(7:21 a.m ) 

hahaha tgokk betapa kjam nyer sy xkjot sian awk syg bgun sendiri :( maap tau . .

pkul 8 cmtu sy tros kol. .

syg xkan xsiap ag ke ? 

bru lepas mnd upe nyer . . hoho 

pastu sy ckp xpela g siap dulu ok , then end call :)

mesej la pulak sementara dye nk mengemas beg hoho . .

cahaya cinta : pa da nk gerak g tau tauuu ! :(

dialah dihati : bek ma pa nk gerak dr umah pa gtau . . ma ? xmao sedih2 ye mnje. . tggu pa ye syg  . . :) 

hehe sweet nyer awk ney :P

then mesej2 lagi * ne ley gtau privacy hehe mnje kannn . . :D

sy pon send gmbr >.< nk tau gmbr pe hehehe 

ney haa . . 

*
*
*


sy suh dye wat wallpaper anset dye hehe xtau la dye wat ke x :) 

dye cume ckp , 

dialah dihati : sweetnye kite syg hehe mestilah mama ma pon pakai jugak aw!! jgn nk mengatal2 ye ma pa tau ciap ma ! * huhu xtakot :P 

then tgok2 jam da kul 9:06 a.m aihhh xkan xgerak la syg aku ney , 
mesej dye ,

cahaya cinta : da pkul bpe ney ckp kne ade kul9 , cube punctual cikit , *pdn muke kne bebel haha

dialah dihati : jap lg mnje, nk manje2 ngn MAK jap ..  
*sempat ag uh . . grgr

bebel2 kat citu last2 dye mesej,

dialah dihati : hurmm bek ma pa gerak ye syg . . smpai Aswara kang pa gtau mama . .
 maap wat ma mara. .loveumamasyg . .

^_____^ 

xmara pon sbenar hahah :P tau tkot blueeekkkk . . 

last2 dye smpai jugak kt Aswara . . huhu

dlm kul bpe nth dye otw g KLIA then dye send pic :(

*
*
*


nek bas dorg kot hoho 

sumpah rinduuu syg :'( nk nanges lg bole . . huaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa~

sampai2 KLIA pon dye antr gmbr lg :(((( 

*
*
*

da smpai :( *jgn la pegii sygg -_____- 

tgok awk bwk pasport doraemon yg sy blikan tuu ^__^ sukeyeee . . hehe 


tgokk awk da msuk kapal terbg . . hurmmm awk nk tgglkan sy jugak :( 

xpe la awk pegila jge diri syg -___________- 

sy tunggu awk syggg amek sy kat Alor Setar ney :) 

sebelum nek awk kol tp terputus sebab awk da nk nek , :'( xpe laa~

last mesej ,

dialah dihati : ma ? pa kne masuk kapal terbg da pa pg dulu ye syg , jge diri ma tok pa leklok aw mnje
pa syg ma sgt2 . .

cahaya cinta : ye pa jge diri jugak . . IMISSUSYG! hurmmm 

dialah dihati : heehe ma? indahnyer Cinta kite syg . . pa bhgia gn mama mnje missu ! 

ok tu je last mesej sedih tp tahann hue . . 

gtau MAMA ,

BETE : ma ? meme da berlepas ke jakarta :(  

*ma save nme dlm phne BETE hehe sy pulak RATU :D 

RATU : doakan yg terbaik tuk dye . . 

BETE :  ye . .(sedih hoho)

xpela tunggu jela dye smpai Malaysia sabtu ney , doakan dye selamat pergi dan selamat pulang :)

aminnn. .

doakan sy bole wat exam sok ye ENTREPRENEURSHIP my first paper *_____* 

cayok! 


loTSoflove Cik Mie ^_^ V



cikmiesygmeme